To, že se místy zaseknete, není vůbec chyba. Jedná o součást života každého z nás, ale ne každý má stejný přístup. Jako každý podnikatel či podnikatelka jistě víte, že základem každého pádu je se umět zvednout. Někdy to ale jde obtížněji a není to přímočaré, jak by se mohlo na první pohled zdát. Jak tedy na to?
Jako prvním krokem, kterým byste se rozhodně měli vydat, je uvědomit si, proč jste vlastně začali. Minulost nás sice mnohdy brzdí, ale je tu od toho, aby nám připomínala, čím jsme se vlastně až doposud stali. Co nás k tomu motivovalo, jaký kus cesty jsme vlastně urazili. V těchto situacích není na škodu se podívat dozadu, jelikož nám to připomíná, kým vlastně jsme a kam jsme to dotáhli. A že je důležité, že jsme furt tady.
Podívejte se a zrekapitulujte si svou vizi. Kam se chci posunout? Kde už jsem? Je to stále možné. V tomto kroku si také udělejte analýzu vašich silných a slabých stránek a hlouběji je rozviňte. Využijte je na maximum, ale buďte na jednu stranu realisté. Snít o byznysu je jedna věc, provozovat ho je však věc druhá, a to ta reálná. Na základě skutečností a okolností klidně svou vizi malinko pozměňte, ale nepřežeňte to. Překážky jsou od toho, aby se překonávaly. Jakým způsobem, to už je čistě na vás.
Neanalyzujte však jen sebe, analyzujte i konkurenci. Nebudeme si nic nalhávat, problém obvykle přichází odtamtud. Ať je to vstup nového konkurenta na trh, nebo úspěšná akce vašeho stávajícího konkurenta. Na základě zhodnocení jejich postupu zvažte i vaše další kroky. Rozšířili třeba sortiment nebo své produkty zlevnili? Můžete udělat totéž, ale dejte si pozor, abyste se tím nevyšachovali. Nabízet z ničeho nic to samé nebývá zpravidla úplně ideální, avšak záleží na okolnostech. Ale jistě sami víte, že byznys není o tom, že stojíte na místě. Konstantně se pohybujete, vyvíjíte.
Ať už ale čelíte problémům nebo jste je úspěšně překonaly, nezapomeňte na jednu věc. Vždycky je to ve Vás a Vašem odhodlání.